Grammy Awards – جوائز جرامي

Grammy Award :

A Grammy Award (originally called Gramophone Award), or Grammy, is an accolade by the National Academy of Recording Arts and Sciences (NARAS) of the United States to recognize outstanding achievement in the music industry. The annual presentation ceremony features performances by prominent artists, and the presentation of those awards that have a more popular interest.
The first Grammy Awards ceremony was held on May 4, 1959 to honor the musical accomplishments by performers for the year 1958. Following the 2011 ceremony, NARAS overhauled many Grammy Award categories for 2012. The 56th Grammy Awards were held on January 26, 2014, at the Staples Center in Los Angeles, California.

جائزة جرامي (وتسمى في الأصل جائزة الفونغراف)، أو غرامي، و هي الجائزة التي تقدم من قبل الأكاديمية الوطنية لتسجيل الفنون والعلوم (NARAS) من الولايات المتحدة للاعتراف بالانجازات المتميزه في صناعة الموسيقى. ويعتبر حفل تقديم سنوي يحتوي عروضا لفنانين بارزين، ويكون تقديم تلك الجوائز من قبل أشخاص لهم شهره وشعبيه في هذا المجال .
أقيم أول حفل توزيع جوائز غرامي في 4 مايو 1959 لتكريم الإنجازات الموسيقية للعام 1958. بعد حفل 2011، اصلحت NARAS العديد من فئات جائزة غرامي لعام 2012. تم عقد حفل جوائز جرامي 56 الأخير في 26 يناير عام 2014، في مركز ستيبلز في لوس انجليس، كاليفورنيا.

IMG_2179.PNG

Nomination process :
Record companies and individuals may submit recordings to be nominated. Nominations are made online and a physical copy of the work is sent to the National Academy of Recording Arts and Sciences. Once a work is entered, reviewing sessions are held, by more than 150 experts from the recording industry, to determine whether the work is eligible and entered in the correct category for official nomination.
The resulting list is circulated to all NARAS members, each of whom may vote to nominate in the general field (Record of the Year, Album of the Year, Song of the Year, and Best New Artist) and in no more than nine out of 30 other fields on their ballots. The five recordings that earn the most votes in each category become the nominees, while in some categories (craft and specialized categories) there are review committees in place that determine the final 5 nominees. There may be more than five nominees if there is a tie in the nomination process.

عملية الترشيح :
تقوم شركات التسجيلات أو تسجيلات الأشخاص الفرديه بتقديم السجل ليتم ترشيحه. تتم الترشيحات على الانترنت ويتم إرسال نسخة من من العمل للأكاديمية الوطنية لتسجيل الفنون والعلوم. عندما يتم إدخال العمل، وتعقد جلسات مراجعة، من خلال أكثر من 150 خبيرا في صناعة التسجيل، لتحديد ما إذا كان العمل مؤهل ومن ثم تصنيفه في الفئة الصحيحة للترشيح رسميا.
ومن الفئات التي يمكن الترشح فيها (سجل السنة، ألبوم السنة، أغنية السنة، وأفضل فنان جديد) و في ما لا يزيد عن تسعة من 30 غيرها من المجالات . و أكثر خمسة تسجيلات التي تكسب أكبر عدد من الأصوات في كل فئة تصبح من المرشحين، بينما في بعض الفئات (الحرفية والتخصصية) هناك لجان للمراجعة وهي التي تحدد الـ 5 مرشحين. قد يكون هناك أكثر من خمسة مرشحين إذا كان هناك تعادل في عملية الترشيح.

IMG_2173.JPG

After Nomination :
After nominees have been determined, final voting ballots are sent to Recording Academy members, who may then vote in the general fields and in no more than eight of the 30 fields. NARAS members are encouraged, but not required, to vote only in their fields of expertise. Ballots are tabulated secretly by the major independent accounting firm Deloitte Touche Tohmatsu. Following the tabulation of votes the winners are announced at the Grammy Awards. The recording with the most votes in a category wins and it is possible to have a tie. Winners are presented with the Grammy Award and those who do not win are given a medal for their nomination.
In both voting rounds, Academy members are required to vote based upon quality alone, and not to be influenced by sales, chart performance, personal friendships, regional preferences or company loyalty. The acceptance of gifts is prohibited. Members are urged to vote in a manner that preserves the integrity of the academy.
The eligibility period for the 56th Annual Grammy Awards was October 1, 2012 to September 30, 2013 and the nominations were announced on December 6, 2013 .

بعد الترشح :
بعد أن تم تحديد المرشحين، ترسل صناديق الاقتراع النهائية لأعضاء الأكاديمية، و التصويت في الميادين العامة ولا يمكن ان يكون أكثر من ثمانية حقول 30. ويتم تشجيع أعضاء الأكاديميه ، ولكن ليس بالاجبار، للتصويت فقط في مجالات خبرتهم. ويتم فرز الاقتراع سرا من قبل شركة محاسبة مستقلة وهي ديلويت توش توهماتسو الكبرى. بعد فرر الأصوات يتم الإعلان عن الفائزين في حفل توزيع جوائز جرامي. والفائز يكون من حقق أكثر اصوات في كل فئه ومن الممكن أن يكون هناك تعادل بالأصوات . ويعطى للفائزين جائزة جرامي و لمن تم ترشيحه ولم يفوز يعطى ميدالية .
في كل جولات الاقتراع، يطلب من أعضاء الأكاديميه للتصويت على أساس الجودة وحدها، بعيدا عن المبيعات أو الأداء أو المراكز، والصداقات الشخصية، والأفضليات الإقليمية أو الولاء للشركة. ويحظر قبول الهدايا. وتحث الأكاديميه الأعضاء على التصويت بطريقة تحافظ على سلامة الأكاديمية.
كانت فترة الاستحقاق في حفل 56 جوائز جرامي السنوي الاخير من 1 أكتوبر 2012 إلى 30 سبتمبر 2013 وتم الاعلان عن المرشحين في 6 من ديسمبر 2013 .

Top 10 : 56th Grammy Awards Moments 2014

http://www.youtube.com/watch?v=kSAVjEef8go&feature=youtu.be

Add Comment

Click here to post a comment

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: